luni, 2 martie 2009

Simfonia primăverii

Încet, s-a topit şi ultimul petic de nea,
Din marea sală a naturii înviorate
Şi-a răzbătut din vechi ţinuturi-ndepărtate,
Un zvon, un fior, o şoaptă

Primadonă s-a născut să fie-un ghiocel,
Cu forma lui de clopoţel,
Ce-a-nceput să sune, scuturat de adierea,
Vântului, călător neobosit.

Şi-n jurul primăverii, pământul a zâmbit,
Acoperind cu rouă, renaşterea păşunilor străbune,
Iar de pe margine de drum,
Se-aud pocnind încheieturile copacilor din pădurile bătrâne.

La prima rază, s-a născut un sunet.
O primă notă din a vieţii simfonie,
Acompaniată de alte mii de raze, întruchipate-n flori,
Şi-un straniu zumzet de albine, care-mi dă fiori.

Se nasc pe crengile copacilor de tei,
Mici muguri, globuri ce vestesc o nouă cutezanţă-a firii,
Sunt spectatori ai timpului, ce nu cunosc decât o cale
De-a asculta a primăverii simfonie.

Mă-nvăluie mireasma neprihănită a ierbii,
Mireasa verde, din noua cununie,
Ce tainică ridică an de an,
La cer, cununa primăverii.

Notele ocupă câmpul renăscut,
Năvalnică şarjă a avangarzii sunet,
Primeşte-mă în primul rând al nemuritorului spectacol,
Acum, la începutul simfoniei primăverii.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cu adevărat frumoasă poezia. Eram cam îngheţat şi zgribulit dar după ce am citit, valul de căldură ce răzbătea din ea, prin ea, m-a încălzit complet. Îţi mulţumesc Dane. Cu respect Cosmin

P.S. În curând am să am mai mult timp, şi dacă oferta ta mai râmăne valabilă, am putea să ne întălnim.